به نام ایزد یکتا

مسئله اقتصاد وکسب معاش از ابتدائی ترین وضروری ترین مسائلی است که همواره با زندگی نوع بشر همراه بوده وقسمت عمده ومهمی از حیات انسانی را تشکیل داده است .از ابتدای تاریخ بشر ،مسئله خوراک وپوشاک ومسکن وسایر لوازم واحتیاجات زندگی که به مقتضای زمان در تغییر وتحول بوده ،در متن زندگی انسانها قرار داشته ودر طول سالها وقرنها بشر برای امرار معاش ،میلیونها موادطبیعت رادر استخدام نیروی فکر و فعالیت بدنی خود در آورده واز راههای گوناگون این خوان گسترده،بهره مند شده است . انسان با توجه به تمایلاتی که به ارضای نیازهای خود دارد،سعی می کند که با صرف حداقل تلاش یا هزینه ،حداکثر نتیجه را به دستآورد .این راه وروش را می توان اقتصاد نامید .

یکی از معانی اقتصاد در لغت ،میانه روی و پرهیز از افراط وتفریط در هر کاری است .در آیه ی (واقصد فی مشیک ) سوره نحل آیه 90نیز به همین معنی آمده است .

اما یکی از مناسب ترین تعاریف چنین است .اقتصاد شناخت رفتار خاص انسان است که با خواستن ،ارزشیابی وانتخاب در زمینه ی تولید ،توزیع ومصرف توام باشد وبیشترین موفقیت را برای او حاصل کند . پس امیدواریم روزی آید که به وسیله کالای ایرانی وپشتکار مابانوان این موفقیت بیشتر شود 

منبع ،تربیت اقتصادی از دیدگاه اسلام نوشته عاطفه تاجیک  

 

موضوعات: نقش بانوان در جهت حمایت از کالای ایرانی
[سه شنبه 1397-02-25] [ 08:20:00 ق.ظ ]