جمهوری اسلامی . با فرا رسیدن ده فجر چهلمین سال عمر انقلاب اسلامی ، باید به ملت ایران تبریک  وبه دولتمردان آمریکایی تسلیت گفت . ترامپ ومشاور امنیت ملی او گفته بود ایران ، چهلمین سال انقلاب اسلامی را به پایان نخواهد برد ونظام جمهوری اسلامی تغییر خواهد کرد . این خواب دولتمردان آمریکایی تعبیر  نشد واین روزها مردم ایران ، ورود به چهلمین دهه فجر انقلاب اسلامی را گرامی می دارند وبه فجر آفرینان که شهدای انقلاب و امام خمینی در راس آنان قرار دارند درود وسلام می فرستند .

نکته قابل توجه این است که دولتمردان آمریکایی وسران بعضی از کشورهای اروپایی در طول 40سال گذشته بارها این خواسته خودرا در قالب یک پیش بینی مطرح کرده بودند که نظام جمهوری اسلامی دوامی نخواهد داشت وبه زودی سقوط خواهد کرد . تقریبا در تمام دهه های چهار گانه گذشته این وعده را سران این کشورهها به خو وضد انقلابیون فرار ایرانی دادند ولی هیچگاه خواب آنها تعبیر نشد وهمواره انها با  بابن بست مواجه شدند وملت ایران با موفقیت به راه خود ادامه داد . اصل پیروزی انقلاب اسلامی مرهون فداکاری این مردم است ، پیروزی در دفاع مقدس با فداکاری این مردم حاصل شد ، به شکست کشاندن تحریم ها وفشارهای گوناگون 40 سال گذشته که دولت های غربی با توسل به آنها سودای نابودی نظام جمهوری اسلامی را در سر اشتند نیز کار همین مردم بود واکنون نیز نقش بر آب شدن نقشه های رئیس جمهور آمریکا وهمدستان ومشاوران او با حضور مردم ایران در صحنه های گوناگون مقاومت است که صورت می گیرد با توجه به همین ویژگیها بود که امام خمینی می فرمود مردم ولی نعمت ما هستند (وهمه مسئولین باید در خدمت آنان باشند )

در مقابل این همه فداکاری ومقاومت مردم ، متاسفانه مسئولان آن چنان که شایسته است به وظایف خود در حراست از دستاوردهای انقلاب ونظام جمهوری اسلامی عمل نکرده اند . مشکلاتی که همواره مردم در زندگی ومعیشت خود با آن مواجه بوده اندواکنون  نیز هستند، ظلمی است که به دلیل کوتاهی مسئولین در انجام وظایف انقلابی وقانونی شان   بر مردم تحمیل شده است .مشکل از قانون اساسی وسایر قوانین نیست ، مشکل از عمل نکردن به قانون ، دور زدن قانون وسوء استفاده هایی  است که عده ای فرصت طلب ازبی توجهی ها ونزاع های بیهوده مسئولین می کنند . این که عده ای برج عاج نشین شده اند وعده ای به نان شب محتاجند 

مردم ایران در روز 22بهمن امسال با حضور در راه پیمایی جشن 40 ساله شدن انقلاب اسلامی ، ناکامی دولتمردان آمریکایی را به رخ آنها خواهند کشید ، ولی این واقعه بزرگ نباید به مسئولین کشور اجازه بدهد کوتاهی های خود را توجیه نمایند .اکنون دیگر کوتاهی ها وتقصیر های برخی مسئولان که زمینه ساز فساد وبی عدالتی درمیان قشرهای محروم جامعه شده قابل تو جیه نیست . در سال های آینده نسل های اول ودوم انقلاب که یاران امام خمینی و همراهان انقلاب بوده اند به مرور جای خود را به نسل های جدید خواهند داد وسیمای کار کزاران نظام کاملا تغییر خواهد کرد . این تغییر خواسته یا ناخواسته تنها در اشخاص وظواهر امور نخواهد بود بلکه بسیاری از راهبردها و سازو کارها نیز به اقتضای تحولات اجتماعی وگذشت زمان دچار تنوع خواهد شد .آن چه اهمیت دارد ، باقی ماندن اصول وبنیا ن های اساسی واستواری است که ارکان انقلاب اسلامی را تشکیل می دهد . استقلال وعدم وابستگی ، آزادی ، مشارکت مردم ،اسلامی بودن هویت نظام ، دوری از اشرافی گری ورفتار طاغوتی ، گسترش عدالت . 

اگر فرزندان این مرز وبوم -با تفاوت های طبیعی ظاهری -به این اصول وآرمان وفادار باشند ، انقلاب اسلامی در مقابل همه حمله ها وهجوم ها مقاومت خواهد کرد وپایدار خواهد ماند وروزی که مانیستیم صد سالگی انقلاب اسلامی  را جشن خواهند گرفت  انشاءالله

منبع BASIRAT.IR

 

 

 

 

موضوعات: راز ماندگار انقلاب
[یکشنبه 1397-11-14] [ 01:25:00 ب.ظ ]