زن، ارزش های اسلامی و تعالی جامعه فاطمی
در آموزه های اسلامی ارزش های انسانی که ملاک سنجش انسانهاست برای زن و مرد به طور یکسان ترسیم شده است. چون خاستگاه ارزش ها و فضائل، نفش و روح اسنان است نه جسم او، و زن و مرد در نفس و روح تفاوت ندارند.

آیاتی که علم و جهل، ایمان و کفر، عزت و ذلت، سعادت و شقاوت، فضیلت و رذیلت، حق و باطل، صدق و کذب، تقوا و فجور، اطاعت و عصیان، انقیاد و تمرد، غیبت و عدم غیبت، امانت و خیانت و مانند آن را مسائل ارزشی و ضد ارزشی می داند و هیچ یک از اوصاف نیز نه مذکر است و نه مونث. بنابراین زن و مرد در به دست آوردن ارزش های اسلامی و انسانی با هم برابرند.

در این میان نماد تحقق ارزش های واقعی زن در جهان اسلام حضرت زهرا(س) می باشد که با رفتار خود ثابت کرد که یک زن می تواند علاوه بر اینکه همسر و مادری نمونه در خانه باشد با حفظ ارزش های اسلامی و عقاید دینی به دفاع از ولایت و آرمان های متعالی اسلام برخاسته و وظیفه اجتماعی خویش را در جهت رضای الهی به انجام برساند.

لذا ما وظیفه داریم با سرمشق قرار دادن سیره و روش آن بانوی گرانقدر در رسیدن به جامعه ای فاطمی و ایده آل تلاش کنیم.

زن و بصیرت عفاف و بیداری اسلامی
زنان ما در نظام جمهوری اسلامی با توجه به جایگاهی که اسلام برای آنها در نظر گرفته است که این جایگاه، جایگاه خاصی است از طرفی با شروع انقلاب اسلامی و عنایت و نوآوری که امام(ره) داشتند این ابتکار عمل را به دست گرفتند که وارد اجتماع شده و در عرصه های مختلف با اتکاء به بینش و جان بینی توانستند در عرصه های گوناگون اجتماعی فعالیت کنند.

این فعالیت بانوان در عرصه های مختلف توأم با بصیرتی بود که نشأت گرفته از رهنمودهای حضرت امام(ره)، حفظ ارزش های دینی و فرمایشان مقام معظم رهبری بود که بانوان همیشه نشان دادند که در عرصه های مختلف کشوری دارای این بصیرت و جهان بینی هست.

امروزه نیز با به وجود آمدن بیداری اسلامی در کشورهای مسلمان زنان نیز همانند مردان نقش موثری در بیداری اسلامی دارند به طوری که امروز نتایج آن در گوشه و کنار دنیا در چهره های شکست خورده استکبار مشاهده می شود. حضور زنان در این صحنه ها کمتر نشان داده می شود در حالی که آنها نقش موثری در بیداری اسلامی دارند.

نقش آفرینی زنان برخلاف تبلیغ سوء کشورها و رسانه های غربی است و هیچ گاه با عفاف و حجاب در تضاد نبوده است. علت اصلی ستیز غرب با حجاب نیز همین است و حقیقت و لازم و ملزوم عفاف و حجاب، روحیه ظلم ناپذیری، آزادی خواهی و تسلیم نشدن در برابر زور است، توانایی صبر و استقامت در برابر ناملایمات از دیگر مواردی است که همراه با عفاف و حجاب زنان مسلمان موجب وحشت استکبار و نظام سرمایه داری غرب شده است.

موضوعات: نقش زنان در فرهنگ سازی عاشورا در عصر حاضر
[یکشنبه 1393-09-02] [ 06:00:00 ب.ظ ]